-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30878 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

خورشيد گرفتگي را تعريف كنيد.

خواهر گرامي ! از اين كه با ما مكاتبه نموديد سپاسگزاريم . خورشيد گرفتگي يا كسوف زماني اتفاق مي افتد كه سايه ماه بر زمين واقع شود و اين وقتي ممكن است كه مراكز خورشيد و ماه و زمين به همين ترتيب تقريباًبر يك خط مستقيم قرار گرفته باشد. كسوف تنها در آغاز ماه يا ماه نو و هنگامي حاصل مي شود كه ماه نزديك يكي از دو عقده هاي مدارش باشد. شخصي كه بر زمين قرار دارد. در هنگام كسوف قرص ماه را بر زمينهء خورشيد مي بيند.اگر سايهء ماه تمام قرص خورشيد را بپوشاند كسوف كلي است و اگر تنها قسمتي از خورشيد در تاريكي بماند كسوف جزئي است , چون فاصله ماه تا زمين متغير است , بزرگي ظاهري آن گاه چندان نيست كه بتواند تمام قرص خورشيدرا بپوشاند, در اين صورت ممكن است تنها قسمت مركزي قرص خورشيد را بپوشاند و حلقه اي نوراني بر گرداگردخورشيد مرئي باشد, اين نوع كسوف را كسوف حلقة النور يا حلقوي مي نامند. كسوف جزئي از همه نقاطي از زمين كه در نيم سايهء ماه واقعند قابل رؤيت است . كسوف هاي كلي و حلقوي تنها در نقاطي مرئي است كه در سايهء ماه واقع شوند. كسوف هاي كلي از جالب ترين پديده هاي آسماني قابل رويت با چشم غير مسلح است .()

(پـاورقي 1.دايرة المعارف فارسي , ج 2 ص 2379

در هنگام كسوف (خورشيد گرفتگي ) بايد در نگاه كردن به خورشيد سخت احتياط شود و حتماً از پشت شيشه ءتار يافيلم هاي تار عكاسي به آن نگاه كنند. نگريتن مستقيم به كسوف با دوربين نجومي يا دوربين معمولي حتي براي لحظهء كوتاهي هم كه باشد, ممكن است آسيب فراواني به چشم برساند و حتي سبب كوري شود.()

(پـاورقي 2.همان , ص 2380

از جهت فقهي خورشيد گرفتگي يكي از مواردي است كه در آن نماز آيات واجب مي شود.()

(پـاورقي 3.توضيح المسائل مراجع , ج 2 ص 841 مسئله 1491

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.